Ik hou van Merken.

INSPIRATIE VOOR MERKLIEFHEBBERS

Arjan Kapteijns

Inspiratie

Nieuw watermerk met Lovemark potentieel.

Af en toe zie je iets waarvan je meteen denkt: dit zou ik maar wat graag zelf bedacht willen hebben

MARIE-STELLA-MARIS is zo’n voorbeeld. Een nieuw merk bronwater. Uit het niets ontstaan. Of eigenlijk ontstaan uit de creativiteit en bevlogenheid van Patrick Munsters; hiervoor het creatieve brein achter het modemerk Scotch & Soda.

MARIE-STELLA-MARIS heeft voor mijn gevoel alles in zich om in recordtempo een merk te worden waar velen van gaan houden. Want MARIE-STELLA-MARIS is ‘Purpose Inspired’ en ‘Benefit Driven’. De droom van MARIE-STELLA-MARIS is het beschikbaar maken van schoon drinkwater voor iedereen.

MARIE-STELLA-MARIS doet dat met een mooie propositie: ‘Drink water. Geef water’. Door het drinken van MARIE-STELLA-MARIS deel je schoon drinkwater met mensen die dat niet hebben. Delen is dan ook het ‘organiserend idee’ achter het merkconcept van MARIE-STELLA-MARIS.


Nou is het idee om met marketing bij te dragen aan het oplossen van het wereldwijde drinkwaterprobleem niet eens zo uniek. We kenden bijvoorbeeld al Jointhepipe: het sociale netwerk van kraanwater drinkers met de droom om de langste waterleiding te bouwen en zo iedereen van schoon drinkwater te kunnen voorzien (www.jointhepipe.org/nl).
Wat MARIE-STELLA-MARIS in mijn ogen zo bijzonder maakt, is dat je in alles ziet dat het met liefde is gemaakt. Van het merkverhaal, de communicatiecampagne, tot en met de stijlvolle milieu verantwoorde fles (oprichter Patrick schijnt alleen al 6 maanden met de kleur van het plastic bezig te zijn geweest). Alles is ontwikkeld vanuit de centrale merkgedachte en met een fantastisch oog voor detail. Niet vaak zie je een nieuw merk geboren worden, waar je vanaf dag 1 van gaat houden.

Connect with Arjan Kapteijns

  • Linkedin
  • Twitter
  • Mail

Latest Tweet

loading tweets...


Gerelateerde artikelen