Ik hou van Merken.

INSPIRATIE VOOR MERKLIEFHEBBERS

Arjan Kapteijns

Cases

The Worst Harlem Shake Ever.

Op 2 februari plaatste Filthy Frank, een vlogger met 13.000 volgers, zijn Harlem Shake op YouTube. Binnen no time deden velen de video na. In een paar weken werden meer dan 12.000 video’s gecreëerd met in totaal meer dan 44 miljoen views.

In de Harlem Shake dansen mensen alsof ze de controle over hun lichaam kwijt zijn. Daar zit verder geen boodschap achter. Het is gewoon fun om te doen en leuk om te zien. Mijn tweeling van 15 was er al weken druk mee.

Wij maakten een Harlem Shake met een boodschap. Voor onze klant de Parkinson Stichting. Want Parkinson patiënten zijn voor altijd de controle over hun lichaam kwijt.

In deze Harlem Shake werd niet geacteerd. De hoofdrolspeler is Eric Roos. Eric is voorzitter van de Parkinson Vereniging en zelf Parkinson patiënt. Hij laat zien hoe zijn lichaam ‘shaked’, zonder medicijnen.

De boodschap: Shaking is fun for some… But a daily struggle for others.

De bewustwordingsviral doet haar werk en verspreid zich als een lopend vuurtje. De video word in no time opgepikt door internationale media en blogs en inmiddels meer dan 1 miljoen keer bekeken. Een enkeling vindt dat we te ver gaan. Maar het merendeel is zeer positief en vindt dat de boodschap keihard overkomt. Tijdens het recente Cannes Lions festival was de Parkinson Shake goed voor een nominatie.

Klik hier voor de casefilm starring Eric Roos himself.

En hieronder de orginele viral:

 

Bureau: Saatchi & Saatchi | Leo Burnett Amsterdam.

Connect with Arjan Kapteijns

  • Linkedin
  • Twitter
  • Mail

Latest Tweet


Gerelateerde artikelen