Issues rondom Werk en Kanker breed geagendeerd in de media.
Al geruime tijd ben ik betrokken bij Social Enterprise Brand oPuce.
De afgelopen maanden hebben we samen met een team van Deloitte aan een strategisch plan gewerkt dat vandaag zijn eerste mijlpaal beleeft.
Vanmiddag om 15.00 uur ondertekenen prominente werkgevers zoals ABN AMRO, Akzo Nobel, Deloitte, Manpower Group, Johnson & Johnson, PON, PostNL en de Volksbank tijdens een ceremoniële bijeenkomst het Convenant Werk en Kanker.
oPuce helpt mensen die zijn hersteld van kanker bij het weer vinden van volwaardig werk. Met het convenant willen we de issues rondom Werk en Kanker bij het bedrijfsleven, de politiek en de maatschappij op de kaart te zetten. Daarnaast willen we zo ook andere bedrijven inspireren om zich aan te sluiten. Met als doel uiteindelijk zoveel mogelijk mensen weer aan het werk te helpen. Onderdeel van het convenant is de oPuce Genezenverklaring waarin mensen die zijn genezen van kanker door hun arts kunnen laten vastleggen dat er voor hen geen verhoogd medisch risico meer aanwezig is.
Met deze aanpak hebben we zonder budget de issues rondom Werk en Kanker breed weten te agenderen in de landelijke media met gisteren een uitgebreid item in 1Vandaag , vanochtend een radio interview op BNR en artikelen in de landelijke dagbladen zoals De Telegraaf.