AK nu ook verantwoordelijk voor Publicis Groep Nederland.
Bron: Adformatie 29 April 2014
Na 9 jaar vertrekt Jack de Graaff per 1 augustus als ceo van Publicis Groep Nederland om zijn carrière een nieuwe wending te geven.
Zijn opvolger Arjan Kapteijns is sinds 2009 ceo van Saatchi & Saatchi | Leo Burnett Nederland en zal Publicis Groep toevoegen aan zijn verantwoordelijkheden.
Kapteijns zal gaan rapporteren aan Pedro Simko, sinds vijf maanden Managing Director Western Europe Publicis Worldwide en daarvoor Client Director, Europe, Middle East & Africa Saatchi & Saatchi.
Simko licht in een persbericht toe: ‘Deze ontwikkeling is onderdeel van onze strategie om een solide en op groei georiënteerde structuur te bouwen in Nederland. De verschillende bureaumerken zullen hun eigen profiel en identiteit behouden. Door alle groepsentiteiten onder één leiderschap te brengen garanderen we maximale samenwerking in de niet-competitieve gebieden. We hebben recent soortelijke structuren succesvol geïmplementeerd in verschillende Europese landen. Door binnen de holding intensiever met elkaar samen te werken, kunnen we klanten bieden waar ze het meeste behoefte aan hebben: geïntegreerde state-of-the-art dienstverlening die gehele communicatie spectrum beslaat.’
Voorlopig blijven de bureaus in hun afzonderlijke behuizingen zitten. Niettemin is de huur van het pand waar Saatchi & Saatchi/Leo Burnett en Starcom aan de Danzigerkade in Amsterdam per eind van het jaar opgezegd.
Ook over de personele bezetting en sleutelposities bij de verschillende bureaus – bij Publicis in Amstelveen werken 92 mensen, bij Saatchi 30 – is nog geen duidelijkheid. Kapteijns: ‘Dat gaan we de komende periode bekijken.’
De Publicis Groep Nederland bestaat naast Publicis en Saatchi & Saatchi | Leo Burnett ook uit de gespecialiseerde bureaus KOEN, Compasso, GPR en Found. Publicis Dialogue is geïntegreerd in Publicis.
Bron: Adformatie