Ik hou van Merken.

INSPIRATIE VOOR MERKLIEFHEBBERS

Arjan Kapteijns

Cases

Net geen Grandprix.

Soms hangt een idee in de lucht. Soms wordt op verschillende plekken in de wereld op hetzelfde moment hetzelfde idee verzonnen.

Wat doe jij met je ongebruikte belminuten? Dat was de vraag die centraal stond in de campagne die we in 2010 voor T-Mobile Relax ontwikkelden. In die tijd was T-Mobile de eerste Telecom aanbieder in Nederland die je gekochte belminuten niet op het eind van de maand weer van je afpakte. We gingen eerst de straat op om de Nederlander te vragen wat hij of zij met deze extra belminuten zou willen doen? De sympathieke Noord-hollandse timmerman Martijn gaf aan zijn oude voetbalmaatjes te willen bellen om hun kampioenswedstrijd van 10 jaar geleden nog eens over te spelen.

In die zelfde tijd bedacht Gatorade in de Verenigde Staten een campagne om mannen boven de 30 weer aan het sporten te krijgen. Het idee: geef ze een tweede kans om de wedstrijd van hun leven nog eens over te spelen.

past_grands_prix_advert.cfm?sub_channel_id=279

Gatorade won tijdens het Cannes Lions festival de Grandprix. Zij wel 🙁

Campagne T-Mobile: Saatchi & Saatchi | Leo Burnett Nederland
Campagne Gatorade: TBWA\Chiat\Day LA.

Connect with Arjan Kapteijns

  • Linkedin
  • Twitter
  • Mail

Latest Tweet


Gerelateerde artikelen