Ik hou van Merken.

INSPIRATIE VOOR MERKLIEFHEBBERS

Arjan Kapteijns

Visies

Rebranding Work/Life Balance

Als CEO van Saatchi & Saatchi Nederland had ik met enige regelmaat meetings met global CEO Kevin Roberts. Sessies met Kevin waren altijd inspirerend. De energie spatte er vanaf. En de tips and tricks vlogen je om de oren. Kevin verpakte zijn adviezen liefst in pakkende oneliners. Zoals: ‘Don’t ask for permission. Better ask for forgiveness’.

Hiermee probeerde hij zijn mensen te stimuleren om te blijven ondernemen. Ook binnen een corporate cultuur waar je voor zelfs een eenvoudige beslissing steeds vaker 3 handtekeningen nodig had.

Een ander adagium van Kevin was om afscheid te nemen van het streven naar een goede Work-Life Balance: “I just don’t believe in work/life balance. I’m sick of hearing about it. I’m fundamentally opposed to balance in every shape and form. I believe that nothing succeeds like excess. And that balance and moderation should be avoided at all costs”.

Volgens Kevin kan je beter 7 dagen per week werken. En tegelijkertijd 7 dagen per week genieten van het leven. Dit is volgens hem een attitude die zegt: “I’m determined to live my best life every day”. Een fantastische streven wat mij betreft. Ook al heb ik geleerd dat het in de praktijk te brengen ervan, niet altijd even eenvoudig is. Maar dat gold wel voor meer tips van Kevin: Zoals het door mij gretig opgevolgde advies, om niet om toestemming maar om vergeving achteraf te vragen 😉

Deze zomer lukt het in praktijk brengen van de ‘good old work-life-integration filosofie’ echter beter dan ooit.  Nu ik als extern consultant vanuit Italië, Israël en Nederland leiding mag geven aan de rebranding van een global beleggingsplatform en tegelijkertijd kan genieten van de geneugten van deze drie heerlijke landen.

 

 

Connect with Arjan Kapteijns

  • Linkedin
  • Twitter
  • Mail

Latest Tweet


Gerelateerde artikelen