Ik hou van Merken.

INSPIRATIE VOOR MERKLIEFHEBBERS

Arjan Kapteijns

Visies

Uitgesproken merknamen: Is uitspraak cruciaal voor commercieel succes?

Merknamen worden niet altijd uitgesproken zoals het bedoeld is.

In mijn tijd bij DMB&B werkten we voor het van origine Amerikaanse merk Texaco. Een merk dat tot op de dag van vandaag door veel mensen wordt uitgesproken als Texaaaco.

Merknamen worden vaak door verschillende mensen in verschillende landen en soms zelfs regio’s op verschillende manieren uitgesproken. Daar valt niet zo heel veel aan te doen. De mogelijke uitspraak van een merknaam is immers niet altijd volledig eenduidig.

Je kan je zelfs afvragen of een eenvoudige en eenduidige uitspraak van een merknaam cruciaal is voor commercieel succes?

Veel beroemde en succesvolle merken worden immers door hele volksstammen ‘verkeerd’ uitgesproken en zijn ondanks of misschien zelfs wel dankzij hun moeilijk uitspreekbare naam mega succesvol.

Zo bewijst ook het volgende filmpje van Business Insider:

http://www.businessinsider.com/mispronounce-difficult-to-say-brands-2014-9?international=true&r=US&IR=T

 

Connect with Arjan Kapteijns

  • Linkedin
  • Twitter
  • Mail

Latest Tweet


Gerelateerde artikelen